Jak stworzyć nowoczesny salon kosmetyczny z klasą?

0
258

Tanie, niedbale urządzone salony z kategorii health and beauty to przeszłość. Rośnie moda na modne Barber shopy oraz ekskluzywne salony kosmetyczne, w których można się poczuć niczym w klinice medycyny estetycznej z najwyższej półki. Standardy się zmieniają i trzeba nad nimi nadążyć. Pojawia się zatem tytułowe pytanie – jak stworzyć nowoczesny salon health and beauty z klasą?

Aranżacja wnętrza ma kluczowy wpływ na wizerunek Twojego salonu

Raczej jest to oczywiste, że aranżacja wnętrza w nowoczesnym salonie health and beauty powinna spełniać pewne standardy. Jeśli przyjmujesz swoich klientów to nie możesz zrobić tego byle gdzie i byle jak. To jak wygląda Twój salon wpływa bardzo mocno na wizerunek. Aranżacja salonu może być tak naprawdę dowolna – możesz postawić na nowoczesne meble dedykowane dla salonów kosmetycznych lub na aranżacje retro nawiązującą do klasyki. Aranżacja retro szczególnie dobrze pasuje do Barber shopów, które zazwyczaj starają się stylizować na wzór międzywojennego golibrody.

Wykorzystaj nowe technologie i Internet

Prowadzenie salonu kosmetycznego/fryzjerskiego wiele nie różni się od innych biznesów w kwestiach związanych z marketingiem w Internecie. Dlatego zdecydowanie warto pomyśleć o swojej stronie internetowej, wizytówce Google Moja Firma, kontach w mediach społecznościowych oraz zastosowaniu różnego rodzaju reklam w Internecie (np. Facebook Ads, Google Ads, reklama banerowa lub nawet reklama w serwisie YouTube). Wbrew pozorom płatne reklamy mają sens nawet w przypadku salonów działających na rynku lokalnym, trzeba po prostu pamiętać o ustawieniu odpowiedniego targetowania.

Obecnie na topie rozwiązań informatycznych dedykowanych dla salonów kosmetycznych jest umożliwienie klientom rezerwacji online. Takie rozwiązanie bardzo często oddziela nowoczesne salony od tych, które nie są otwarte na nowoczesne podejście do obsługi klienta.

Zadbaj o relacje z klientami

Kluczowe jest nowoczesne podejście do relacji z klientem. Trzeba pamiętać, że stały klient jest wart więcej niż kilkunastu jednorazowych. Dlatego każdy kto prowadzi salon health and beauty powinien postarać się zadbać o relacje ze swoim klientem tak aby ten mógł poczuć, że jest w dobrych rękach. Oczywiście w nowoczesnym wydaniu można do tego celu wykorzystać technologię – obecnie hitem są powiadomienia o zbliżających się wizytach wysyłane za pomocą SMSów oraz kalendarz elektroniczny umożliwiający zarezerwowanie wizyty przez Internet. Co ciekawe, w branży health and beauty tego typu działanie naprawdę wyjątkowo mocno buduje nowoczesny wizerunek firmy.