Prowadząc salon fryzjerski czy zakład kosmetyczny musisz przede wszystkim zadbać o ich wizerunek. Chcesz przecież oferować usługi najwyższej jakości i mieć stały dopływ klientów. W niniejszym artykule dowiesz się jak skutecznie zarządzać salonem i odnieść sukces.
Spójny przekaz i wykorzystanie technologii
W branży usługowej, do jakiej należy każdy zakład fryzjerski czy kosmetyczny, aby odnieść sukces, trzeba spełnić trzy podstawowe warunki:
- zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług
- dostarczyć jak najlepszej usługi
- budować długotrwałą relacje
Pierwszy punkt to zadanie marketingu i promocji. Twój salon musi być dostępny we wszystkich popularnych mediach. Powinieneś przede wszystkim:
- uruchomić stronę internetową salonu
- w dużych salonach sprawdzi się na pewno chat z zaimplementowanym chatbotem
- założyć profil na Instagramie
- stworzyć fanpage na Facebooku
- wdrożyć aplikację mobilną i system rezerwacji do salonu
- nawiązać relacje z klientami za pomocą newslettera
Sama obecność w social mediach to nie wszystko. Przekazywane przez ciebie informacje na poszczególnych kanałach muszą być nieustannie aktualizowane i współgrać ze sobą. W marketingu online nie ma nic gorszego niż nieaktualne informacje. Jeśli nie masz czasu obsługiwać kilku platforma to lepiej z niektórych zrezygnować niż robić to byle jak.
Programy lojalnościowe
Gdy już pozyskasz, klienta to postaraj się zatrzymać go z tobą jak najdłużej. Pomijając na razie jakość obsługi, która musi być na jak najwyższym poziomie, możesz wprowadzić kilka skutecznych rozwiązań.
W utrzymaniu klienta na dłużej pomoże ci:
- Wprowadzenie karty lojalnościowej. 10% zniżki dla stałych klientów lub np.: co dziesiąte strzyżenie gratis. Rabaty to skuteczny sposób utrzymania relacji.
- Zniżka na oferowane przez ciebie kosmetyki.
- Dogodne godziny otwarcia salonu. Może lepiej w ciągu tygodnia świadczyć usługi w godzinach 10-20 niż 8 -18?
Dodatkowe usługi
Pomyśl co jeszcze możesz zaoferować klientom oprócz strzyżenia i stylizacji włosów. Każda dodatkowa usługa pomoże ci w rozwoju. Może zaoferujesz im darmowe konsultacje? Nie muszą to być długie spotkania. Nawet w ciągu kilkunastu minut można pomóc w wyborze odpowiedniej stylizacji, zaproponować kurację lub zabieg kosmetyczny. Nie stracisz zbyt dużo czasu, a dużo na tym zyskasz. W organizowaniu tego rodzaju spotkań pomoże ci kalendarz online. Dzięki niemu w optymalny sposób zaplanujesz każdy dzień pracy.