Strona głównaBiznesSkuteczna komunikacja i budowanie relacji z klientem w branży health & beauty

Skuteczna komunikacja i budowanie relacji z klientem w branży health & beauty

Prowadząc salon fryzjerski czy zakład kosmetyczny musisz przede wszystkim zadbać o ich wizerunek. Chcesz przecież oferować usługi najwyższej jakości i mieć stały dopływ klientów. W niniejszym artykule dowiesz się jak skutecznie zarządzać salonem i odnieść sukces.

Spójny przekaz i wykorzystanie technologii

W branży usługowej, do jakiej należy każdy zakład fryzjerski czy kosmetyczny, aby odnieść sukces, trzeba spełnić trzy podstawowe warunki:

  • zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług
  • dostarczyć jak najlepszej usługi
  • budować długotrwałą relacje

Pierwszy punkt to zadanie marketingu i promocji. Twój salon musi być dostępny we wszystkich popularnych mediach. Powinieneś przede wszystkim:

  • uruchomić stronę internetową salonu
  • w dużych salonach sprawdzi się na pewno chat z zaimplementowanym chatbotem
  • założyć profil na Instagramie
  • stworzyć fanpage na Facebooku
  • wdrożyć aplikację mobilną i system rezerwacji do salonu
  • nawiązać relacje z klientami za pomocą newslettera

Sama obecność w social mediach to nie wszystko.  Przekazywane przez ciebie informacje na poszczególnych kanałach muszą być nieustannie aktualizowane i współgrać ze sobą. W marketingu online nie ma nic gorszego niż nieaktualne informacje. Jeśli nie masz czasu obsługiwać kilku platforma to lepiej z niektórych zrezygnować niż robić to byle jak.

Programy lojalnościowe

Gdy już pozyskasz, klienta to postaraj się zatrzymać go z tobą jak najdłużej. Pomijając na razie jakość obsługi, która musi być na jak najwyższym poziomie, możesz wprowadzić kilka skutecznych rozwiązań.

W utrzymaniu klienta na dłużej pomoże ci:

  • Wprowadzenie karty lojalnościowej. 10% zniżki dla stałych klientów lub np.: co dziesiąte strzyżenie gratis. Rabaty to skuteczny sposób utrzymania relacji.
  • Zniżka na oferowane przez ciebie kosmetyki.
  • Dogodne godziny otwarcia salonu. Może lepiej w ciągu tygodnia świadczyć usługi w godzinach 10-20 niż 8 -18?

Dodatkowe usługi

Pomyśl co jeszcze możesz zaoferować klientom oprócz strzyżenia i stylizacji włosów. Każda dodatkowa usługa pomoże ci w rozwoju. Może zaoferujesz im darmowe konsultacje? Nie muszą to być długie spotkania. Nawet w ciągu kilkunastu minut można pomóc w wyborze odpowiedniej stylizacji, zaproponować kurację lub zabieg kosmetyczny. Nie stracisz zbyt dużo czasu, a dużo na tym zyskasz. W organizowaniu tego rodzaju spotkań pomoże ci kalendarz online. Dzięki niemu w optymalny sposób zaplanujesz każdy dzień pracy.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne