Kalendarz jako skuteczne narzędzie budowania relacji z klientami

0
28

Prowadząc zakład fryzjerski, salon urody czy klub fitness zdajemy sobie sprawę z tego, że relacje z klientami w dłuższym okresie mogą być decydujące o powodzeniu naszego biznesu. To przywiązanie klienta do naszej firmy może pozwolić na jej rozwój w czasie prosperity lub utrzymanie się w trudniejszym okresie. Jest wiele sposobów na zadbanie o naszą działalność, a jednym z nich jest aktywne prowadzenie kalendarza.

Skuteczny i efektywny terminarz

Kalendarz dla fryzjera pozwoli przede wszystkim na racjonalne rozłożenie obciążenia wizytami klientów, przez co zapewni skuteczne planowanie zmian pracowników (jeśli takich zatrudniamy) lub czasu właściciela zakładu. Można prowadzić go w formie tradycyjnej, tj. wykorzystując wydrukowany kalendarz lub – co na dłuższą metę jest wygodniejsze – w formie elektronicznej. Jeśli korzystamy z umawiania wizyt on-line, to ciekawym rozwiązaniem będzie integracja naszego kalendarza w formularzem na stronie internetowej. Dzięki temu część pracy wykona za nas komputer, a my dostaniemy gotowy rozkład zapotrzebowania na nasze usługi w wybranym czasie.

Aktywne wykorzystanie kalendarza

W niektórych typach działalności, w których możemy pozwolić sobie na inicjowany przez nas kontakt z klientem (gdy posiadamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych) ciekawym rozwiązaniem będzie proponowanie naszym klientom wizyty – czyli wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. Kalendarz dla klubów fitness może posłużyć jako narzędzie do oceny częstotliwości wizyt ćwiczących, a w przypadku zbyt długich (w ocenie instruktora) przerw może być pomocą w zaproponowaniu klientowi dogodniejszego systemu spotkań z przyrządami do ćwiczeń. Nietrudno sobie wyobrazić, że rozmowa z klientem, w której poinformujemy go o analizie jego aktywności w naszym klubie może przekonać go do tego, że naprawdę zależy nam na jego zdrowiu i kondycji, a jednocześnie szanujemy czas naszego gościa. Spojrzenie na rozkład obciążenia naszego klubu w ciągu tygodnia czy miesiąca pozwoli na lepsze zaplanowanie obecności wyszkolonych instruktorów – tak, by każdy ćwiczący mógł liczyć na wsparcie trenera wtedy, gdy będzie tego potrzebować.